05 lutego 2019
Wiosna Festiwali - przebijamy mur

Czy kultura może być marką? Czy należy ją traktować marketingowo? Tak, zachowując szacunek dla wartości w niej zawartych, trzeba to robić, by przebić się przez przerażający szum informacyjny naszych czasów.

To już nawet nie "szum", to wręcz "mur" z informacji. Wg różnych badań, dociera do każdego z nas od 1500 do 4500 komunikatów dziennie. Kultura musi mieć moc, by pokonać komunikaty o nowych tabletkach na wątrobę i cudownych płynach do zmywania. Dlatego powstała marka kulturalna - Wiosna Festiwali, którą wprowadza w życie Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy.
 

Pięć mgnień Wiosny


WF obejmuje pięć, różnorodnych festiwali, odbywających się podczas kalendarzowej wiosny, od marca do czerwca.  Wiosna Festiwali jest jednocześnie największą, pierwszą w regionie, kompleksową kampanią promocyjną pakietu wydarzeń kulturalnych. Od 4 lutego w Bydgoszczy pojawiły się setki plakatów, billboardów, spotów radiowych i internetowych oraz działań social-mediowych. Wszystko dedykowane Wiośnie Festiwali i pięciu, pięknym wydarzeniom artystycznym w niej zawartym

Od marca do czerwca czekają na Was muzyczne ETHNIESY i DRUMS FUSION, filmowe ANIMOCJE i Millennium DOCS AGAINST GRAVITY oraz literacka uczta na PRZE-CZYTANYCH. Każdy z tych festiwali ma swoją tradycję, każdy jest unikatowy i gości gwiazdy w swojej dziedzinie sztuki. I każdy odbywa się w MCK.

Pierwsze trzy są dziełem MCK, a w kolejnych dwóch współpracujemy z ich twórcami - firmą dystrybucyjną Docs Against Gravity i młodzieżą z VI LO w Bydgoszczy.

A nad wszystkim "czuwa" nasz...
 

Kapitan Wiosna, czyli precz ze schematami!


Stworzyliśmy bowiem postać Kapitana Wiosny, w którą wcielił się bydgoszczanin, były mistrz Polski w kulturystyce, Maciej Dressler. Kapitan dzięki cudownym mocom kulturalnym, pomaga ludziom, ale... o tym więcej w naszym spocie.

Dlaczego "pan" Wiosna, a nie "pani" Wiosna? A dlaczego nie?! Wszystko co robimy w MCK wymyka się schematom. Chcieliśmy by nasza Wiosna festiwali była taka sama jak my. A teraz o wstydzie, a właściwie jego braku.
 

Marketing to nie jest brzydkie słowo


Promując WF nie wstydzimy się używania słowa "marketing". Ta dziedzina wypracowała znakomite narzędzia, pozwalające wygrywać w szumie informacyjnym. Trzeba z nich korzystać dla budowania świadomości znaczenia kultury.

Kultura to dziedzina ponadczasowa, dająca nam bogactwo wewnętrzne, czyniąca świat piękniejszym - co do tego nie mamy w MCK wątpliwości. Musimy wszelkimi sposobami walczyć o jej obecność pośród nas, dlatego stworzyliśmy Wiosnę Festiwali.

Jeżeli jeszcze nie zdecydowaliście się przyjść na nasze festiwalowe wydarzenia, zajrzyjcie niżej i rezerwujcie czas!

 

Napisz do nas!

MCK Bydgoszcz, tel. 52 32 55 540

Bydgoszcz, ul. Marcinkowskiego 12

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!